17/11/14

Projectes Yuzz 2014: Tehago, serveis professionals a domicili

Avui us presentem a la Bàrbara López, una emprenedora en sèrie que ha participat a Yuzz Sant Feliu amb Tehago, un projecte que pretén facilitar-nos la vida a l'hora de buscar professionals de l'àmbit domèstic que siguin de confiança i en un temps rècord. 
 
Què és Tehago? 
Tehago és un portal que connecta particulars i empreses amb professionals de l'àmbit domèstic. Es tracta d'un servei que permet de forma immediata trobar a un candidat que s'adapti a les teves necessitats en base a diferents variables.  
Com va sorgir la idea?
Quan el meu avi es va posar malalt vaig haver de cercar a algú que tingués cura d'ell i em va resultar molt difícil, no sabia on havia de buscar i a Internet no trobava informació concreta ni cap portal específic on poder contactar amb professionals d'assistència a domicili. A partir d'aquesta experiència personal vaig detectar la necessitat de crear un portal que aglutinés professionals acreditats, perquè quan es tracta de persones que entren a casa teva és molt important que siguin de confiança.  
A qui s'adreça Tehago?
A qualsevol persona que necessiti contractar professionals de l'àmbit domèstic amb certa urgència, però també a empreses que vulguin externalitzar aquest servei.  
Quin objectiu persegueixes amb aquest projecte?
Ajudar a les persones que ho necessitin a trobar un candidat competent en menys de 3 hores. Actualment no hi ha cap altre portal que ofereixi això.  
Això és el que diferencia a Tehago de la competència?
Sí. I a banda del temps, la principal diferencia és que a Tehago estudiem totes les referències dels usuaris i també la seva identitat online. A més, som el primer portal en el que tots els professionals han de passar un test de competències. Volia garantir que són tots professionals qualificats, evitant l'intrusisme generat per la crisis.    
Per què et vas apuntar a Yuzz?
Sempre he estat una persona molt emprenedora, m'encanta fer plans d'empresa i vaig pensar que Yuzz era un gran programa per poder impulsar el meu projecte i, que a més, tot el que ofereixin sigui gratuït, em semblava una oportunitat que no podia deixar passar. 
Quines són les teves expectatives pel que fa a la consolidació del teu projecte? 
Ser el referent en el sector a nivell nacional en dos anys.  
En quina fase es troba actualment?
Estem finalitzant la primera versió del portal web per fer el llançament.  
Tens en ment altres projectes?
Actualment tinc en marxa un altre projecte que vaig crear fa un temps amb un soci, es tracta d'una autoescola 2.0,www.practicatest.com, que ja disposa de 40.000 usuaris registrats.   
Ja ho sabeu! Si necessiteu contractar serveis professionals a domicili i en el mínim de temps, visiteu el web deTehago i contracteu-ho fácilment. 
I si el que us agradaria és posar en marxa el vostre propi projecte, animeu-vos a participar a la propera edició de Yuzz. Molt aviat s'obrirà el període d'inscripció. Podeu demanar més informació a tic@santfeliu.cat o al 93 685 80 24.

10/11/14

El CB Santfeliuenc s'entrena en web 2.0 amb Sant Feliu Innova!

No és la primera vegada que entitats o professionals de l'àmbit esportiu ens visiten a la recerca de consells per millorar la seva presència al web. Avui en dia és necessari tenir visibilitat online sigui quin sigui el sector d'activitat. I conscient d'això, recentment ens ha visitat en Josan Daban, president  del CB Santfeliuenc, per rebre un assessorament en web 2.0.

Tenir presència a la xarxa és imprescindible per a qualsevol empresa o entitat que vulgui donar a conèixer la seva activitat, aconseguir més clients o usuaris i millorar la seva reputació. Per això, és necessari disposar d'una pàgina web en la que expliquem qui som, què fem, quins són els nostres objectius, etc. 

El disseny és important a l'hora d'atreure visitants i que la navegació sigui agradable, però els continguts són el factor més important a tenir en compte, i  aspectes com la simplicitat del web o la facilitat per trobar la informació desitjada són els que determinen que l'experiència de l'usuari sigui positiva.  


Al Club de Bàsquet Santfeliuenc disposen d'una pàgina web que actualitzen freqüentment amb tota la informació sobre activitats programades pel club, així com els resultats dels partits que es juguen setmanalment. A més, utilitzen Facebook i Twitter per difondre totes aquestes novetats i arribar a més gent. L'ús que en fan dels canals és l'adequat. Només necessiten simplificar els continguts del web i donar més visibilitat a la informació actualitzada i mantenir en un segon pla la de temporades anteriors per garantir una comunicació eficaç amb els visitants i que aquests puguin accedir als continguts desitjats ràpidament.  

Recordeu que a Sant Feliu Innova estem a la vostra disposició per assessorar-vos en tot el que necessiteu en matèria de comunicació digital: definir el vostre públic d'interès, els vostres objectius i el missatge que voleu fer arribar al públic; mostrar-vos tècniques de posicionament web perquè els usuaris us trobin més fàcilment; ensenyar-vos a utilitzar les eines digitals més actuals per treballar en línia; donar-vos idees per utilitzar elscodis QR o la realitat augmentada per donar a conèixer el vostre negoci; optimitzar el vostre perfil a Linkedin per treballar la vostra xarxa de contactes i augmentar les oportunitats laborals; ensenyar-vos a crear infografiescreatives que captin l'atenció dels usuaris...us oferim tot un món de possibilitats perquè aconseguiu l'èxit de la mà de les noves tecnologies. Demaneu més informació a tic@santfeliu.cat o al 93 685 80 24. 

Us hi esperem! 

4/11/14

Arriba el Sant Feliu Game! el joc de Sant Feliu


Fins al 14 de novembre, els alumnes de 5è i 6è de Sant Feliu tenen l'oportunitat de participar al Sant Feliu Game, una iniciativa promoguda per l'associació local CRIDEM Educa, que pretén fomentar l'esperit emprenedor, la creativitat i la innovació entre els més petits mentre es diverteixen. El concurs consisteix en el disseny d'un videojoc amb diferents escenaris i/o personatges que tinguin relació amb la ciutat. Per fer-ho, hauran de dibuixar en un mural les escenes del joc i enviar-ho per Twitter a @cridemeduca incloent el hashtag #SantFeliuGame. En el següent vídeo podeu consultar totes les instruccions.



Podeu ampliar la informació clicant aquí.

Gràcies a l'equip de Wave Productions per la realització d'aquest vídeo.

31/10/14

Els concursants de Yuzz exposen els seus projectes davant del tribunal

Després de 6 mesos d'intens treball, aquesta setmana els participants de Yuzz Sant Feliu van exposar els seus projectes davant el tribunal. Malgrat els nervis, els nostres yuzzers van fer una molt bona feina. Aviat coneixerem el nom del guanyador, que tindrà l'oportunitat de viatjar a Silicon Valley amb la resta de guanyadors dels centres Yuzz de tot el país. 
 
Us deixem un resum en imatges del que va ser la tarda de dimecres. I aprofitem per animar-vos a participar en la propera edició de Yuzz, que començarà molt aviat! Podeu demanar informació a tic@santfeliu.cat o trucant al 93 685 80 24.









24/10/14

Utilitza Linkedin per a la recerca de feina

Recentment, son molts els usuaris que acudeixen a Sant Feliu Innova interessats en conèixer en profunditat el funcionament de la xarxa social professional que cada cop més gent utilitza.

Una de les darreres visites que hem rebut ha estat la de la Núria, una arquitecte amb una llarga trajectòria professional que vol endinsar-se en l’àmbit de les noves tecnologies per fer networking, aconseguir més visibilitat i millorar les seves oportunitats laborals. Linkedin pot ser una eina molt útil per a la recerca de feina si en fem un bon ús. A continuació, et donem alguns consells a tenir en compte:


- És important cuidar la imatge. Inclou una fotografia actual al teu perfil i inverteix el temps que calgui en omplir tots els camps d’informació.

- Sigues selectiu a l’hora d’escollir els teus contactes. Defineix el teu objectiu i pensa quin és el teu sector professional d’interès. Recorda que la qualitat sempre preval sobre la quantitat, i no et servirà de res fer contactes indiscriminadament.

- Més enllà de les tasques que hagis realitzat als teus llocs de treball, inclou tots aquells èxits que hagis assolit al llarg de la teva carrera professional i dona visibilitat a les teves aptituds i interessos. 

- Setmanalment, inverteix com a mínim un parell d’hores en actualitzar el teu perfil, participar als grups de debat, estar a l’aguait de les ofertes de feina i les publicacions de les empreses.  


Si en vols saber més, recorda que a Sant Feliu Innova estem a la teva disposició per assessorar-te en el que necessitis. Pots trucar-nos al 93 685 80 24 o contactar per correu a tic@santfeliu.cat.  

17/10/14

Projectes Yuzz 2014: Spoony Toons, educant als més petits de la manera més divertida

Una cullera, una forquilla i un ganivet són els protagonistes de Spoony Toons, un dels projectes més creatius d'aquesta edició de Yuzz. Voleu saber-ne més? L'Eric, un dels membres de l'equip, ens explica com està sent la seva experiència.

Què és Spoony Toons? 
Spoony Toons és una sèrie d'animació infantil adreçada a nens de 2 a 7 anys que pretén ensenyar a menjar saludablement mitjançant històries animades i jocs. A més, ara també estem desenvolupant llibres per arribar a totes les escoles del país.  

Com va sorgir? 
Varem començar la Noèlia i jo, quan estàvem acabant la carrera i no teníem clar què podíem fer amb el nostre futur. Pensàvem en fer algun projecte interactiu per a nens. I aleshores va arribar la pregunta clau: Què no ha fet ja Píxar? Ni coberts ni verdures protagonitzen cap de les seves pel·lícules, així que varem optar per aquest tema. Un cop decidit, es va incorporar a l'equip la Núria, la nostra animadora. Després, parlant amb un professor ens va proposar que tractéssim el problema de l'obesitat infantil i ens va semblar molt bona idea. Ja fa més d'un any d'això. 


Com és l'equip que conforma Spoony Toons? 
Som tres socis: La Noèlia, la Núria i jo, els tres varem estudiar multimèdia i cadascú té la seva especialitat. També comptem amb la col·laboració d'una nutricionista que treballa en escoles impartint tallers, a més dels dobladors de veus i d'una psicòloga infantil.  

A qui s'adreça? 
Principalment, a nens de 2 a 7 anys, però també a escoles que vulguin abordar el problema de l'obesitat infantil i a pares i mares. De moment, només ens centrem en l'àrea de Barcelona.  

Quin és l'objectiu d'Spoony Toons?  
Educar de la manera més divertida possible.  

Què us diferencia de la competència? 
Que nosaltres fem animació 3D interactiva, mentre que la resta només treballa un dels dos aspectes. A més, eduquem mitjançant històries i fem que el nen participi activament. Per simplificar-ho, podem dir que Spoony Toons és meitat sèrie, meitat joc.   

Per què us vareu apuntar a Yuzz? 
Participant en una incubadora d'emprenedors, varem sentir a parlar de Yuzz i ens va semblar una bona oportunitat per realitzar el pla d'empresa.   

Quines expectatives teniu pel que fa a Spoony Toons?  
Ens agradaria que arribés a totes les escoles i comptar amb recolzament institucional. El següent pas serà internacionalitzar-nos.  

Quina és la situació actual del sector de l'animació? 
Durant els darrers anys, les empreses d'animació espanyoles han estat molt reconegudes internacionalment, però només les grans empreses poden permetre's invertir en aquests productes perquè són molt cars. De totes maneres, el nostre projecte abasta tant el sector de l'entreteniment, com el de l'educació i el de la nutrició, per tant, no ens acabem d'identificar només amb el de l'animació.  



Teniu en ment altres projectes? 
Sí, estem preparant una col·lecció de llibres de Spoony Toons, a més de jocs i el disseny del merchandising.  

En quina fase us trobeu actualment? 
Ens trobem en la fase de llançament en el mercat, testejant amb els usuaris i cercant finançament. 

Quin consell donaries a altres joves que decideixen emprendre? 
Que comencin provant la seva idea al carrer, preguntant a la gent, abans de escriure cap document (pla d'empresa), i que fracassin d'hora i les vegades que calgui, perquè dels errors s'aprèn molt. Recomano la lectura de The Lean Startup (mètode Lean Startup), d'Eric Ries.   

Si en voleu saber més, no deixeu de visitar el seu web o seguir-los a Facebook i Twitter

7/10/14

Yuzz Sant Feliu present al festival de disseny Creatus Dominus

El passat cap de setmana es va celebrar a Sant Cugat la edició 0 del Creatus Dominus, un festival de dissenyque pretén motivar als més joves de la professió a fer realitat els seus projectes. Organitzat per The Creative Riot i l'Escola d'Art i Disseny de Sant Cugat, el festival s'ha presentat com un esdeveniment ideal on compartir idees, afavorir sinergies entre companys i desenvolupar un esperit crític davant tot el que ens envolta. 

I en aquest festival no podia faltar la presència de Yuzz Sant Feliu. Alguns dels equips participants, com Spoony Toons, Electroplasmatic, o Irradia, van tenir l'oportunitat d'exposar els seus projectes al mercat d'idees organitzat dissabte a les portes de la Casa de la Cultura de Sant Cugat, on tothom podia passejar lliurement i conèixer la diversitat de treballs que allà s'exhibien. Va ser en l'acte de germanor entre els centres de Sant Feliu i Sant Cugat celebrat el passat mes de setembre, on quatre dels nostres projectes van ser escollits per participar en aquest mercat d'idees.  

A banda d'aquesta activitat, durant tres dies s'han organitzat diverses conferències, taules rodones i workshops a càrrec de professionals del sector que, mitjançant les seves experiències personals, han aportat una visió complementaria a la dels centres d'estudis. Totes les activitats programades eren gratuïtes, amb l'objectiu de permetre l'assistència a tots aquells joves que no es poden permetre participar en esdeveniments del sector, degut als elevats preus, però demostrant que és possible oferir una programació de qualitat amb experts de primer nivell.    


Des de Sant Feliu Innova donem l'enhorabona als propulsors d'aquesta iniciativa que permet obrir portes als "júniors" i estudiants de l'àmbit del disseny i de la publicitat que volen iniciar-se en aquest món i començar a idear projectes i fer contactes. Esperem tornar-hi l'any que ve amb més yuzzers i nous projectes.