Bloc del taller fotogràfic Aura: En capçalera, permís d'enlairament concedit...
... Comprovant flaps. OK.
... Frens fora ...
Motors i amunt!
... Frens fora ...
Motors i amunt!
Després de 3 sessions d'assessorament amb la Cristina i el Joan, els responsables del taller fotogràfic Aura, el bloc del taller ja comença a volar solet.
Durant aquest període de formació, hem fet una introducció al funcionament i als usos de les eines 2.0 aplicades a les Pimes, i n'hem vist algunes de molt útils (mapes en línia, àlbums fotogràfics i de vídeo...).
Tot i així, l'eina fonamental i aglutinadora de la resta de serveis és el bloc. Per què?
- Permet que l'usuari tingui el control: es fàcil escriure a un bloc! No hi ha cap barrera tecnològica que saltar, ni cal ser un expert en tecnologia per publicar text i fotografies.
- La comunicació amb el lector és directa: No hi han intermediaris. Tant si el lector és un client, un proveïdor, un col·laborador..., podem parlar-hi de tu a tu mitjançant els comentaris. Sempre és un canal obert.
- No cal una forta inversió en tecnologia: Crear un bloc és gratuït. Només hem d'invertir una mica de temps. A més, aquest aprenentatge ens servirà per aplicar-lo a d'altres eines similars.
- Afegeix valor a l'empresa: Potser no tot és vendre. En aquests temps, on la línia que separa servei de producte és cada cop més difusa, perquè no compartir el nostre coneixement amb el client? Un client ben informat no és una amenaça, sinó que pot ser un col·laborador molt valuós. Les seves opinions, demandes i crítiques ben argumentades ens poden ajudar a prendre decisions estratègiques.
- Es pot crear comunitat: ... i els comerciants ja coneixen el valor dels clients fidelitzats. Associar una marca a sentiments positius (pertinença a un grup, compromís voluntari, saber que t'escolten) no es fa només amb un spot de 20 segons on sona una musiqueta optimista.
De ben segur que heu vist molts blocs on els textos llargs són els protagonistes, sovint il·lustrats amb imatges de poca qualitat, o fins i tot sense imatges. Doncs bé, aquest no serà el cas d'Aura, una empresa especialitzada en imatge, que de ben segur ens "enganxarà" amb les seves fotos i vídeos.
Així doncs, a banda de deixar-nos bocabadats amb les seves fotos, la Cristina i el Joan tenen per davant un període d'aprenentatge on la constància, la capacitat d'observació i les ganes de comunicar-se i comunicar seran factors importants. Tot un repte!
1 comentari:
Enhorabona pel blog!!! Només de veure les fotos i el que diuen les seves protagonistes, em venen ganes de tornar a tenir criatures (ja en tinc 3!!!)per que els feu fotos tan maques com aquestes.
Publica un comentari a l'entrada