Social Commerce: comerç electrònic a les xarxes socials
Segons la Wikipedia: "El Social Commerce és una tipologia de comerç electrònic que inclou l'ús dels Social Media per provocar la interacció i contribució dels usuaris, així com per l'ajuda en la compra i venda interactiva de productes i serveis".
El mercat del Social Commerce és actualment petit, (5.000 milions de dòlars en vendes de productes físics venuts a les xarxes socials), però està creixent molt ràpidament, s'estima que en els propers 5 anys la seva facturació ascendeixi a 30.000 milions de dòlars a tot el món.
Això transforma els social media d'un simple canal de màrqueting per generar trànsit, reputació, imatge o prospecció, en un canal de vendes de comerç electrònic.
Les 3 opcions principals de Social Commerce inclouen:
- * Desenvolupar el comerç electrònic en xarxes socials (exemples de f-commerce poden ser Delta, JC Penney , 1-800-Flowers, Telepizza)
- * Utilitzar plataformes de social commerce (per exemple, Groupon)
- * Afegir apps socials en els sites de comerç electrònic, per donar un valor diferencial en l'experiència de compra (per exemple compra social FNAC, Levis Friends Store)
Les principals barreres per al desenvolupament del social commerce són la seguretat i la privacitat, reptes que tant les plataformes com les empreses involucrades han de tractar de superar generant confiança als usuaris i solucions tecnològiques de garanties.
Les empreses han de saber aprofitar aquesta oportunitat que ofereix el Social Commerce, de manera que no només s'utilitzin les xarxes socials per a la generació d'interacció, leads i imatge, sinó també com a canal de venda per aconseguir conversió, fidelitat i recomanació. Tot això ens portarà a ser capaços d'obtenir més informació sobre els nostres clients i prospectes, podent transformar els tradicionals sistemes CRM en Social CRM (més informació en aquest altre post de l'Enrique Burgos "Social CRM, primers passos")
Font: Enrique Burgos
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada