Barcelona va acollir el Gamelab2011
El Gamelab és la cita més important del calendari del panorama empresarial del videojoc a nivell nacional i una de les més importats del videojoc a Europa. Asturies deixa de ser la sede en aquesta setena edició trencant amb la continuïtat de les altres 6 passades.
L'esdeveniment conjugava conferències, espais de networking, exhibició de videojocs i espais de demostració de desenvolupament de tecnologia. Va comptar amb ponències de les figures més punteres de la industria del videojoc, com ara Cliff Bleszinsky, creador de la saga Gears of War , amb la que n'ha venut més de 13 milions de copies, i la més que premiada Unreal; Trip Hawkins, fundador d’Electronic Arts (EA) i conseller delegat de Digital Chocolate , lider de facturació a l’Apple Store en 2009 per Millionare City o Zombie Lane; o Hideo Kojima, vicepresident de Konami (Metal Gear), el gegant nipó del sector i director general de Kojima Productions.
La cúpula del nou centre comercial las Arenas a la Plaça d'Espanya va ser la sede dels tres dies de fira (del 29 de juny al 1 de juliol). L'espai estava dividit en dos, depenent de l'entrada (i del preu) es podia accedir a una part o a ambdues:
· un segon espai per accedir a les conferències i espais de networking més pensat per a desenvolupadors, premsa i especialistes del sector.
A pesar de la crisi mundial, el sector del videojoc és un dels que s'han vist més reforçats els últims anys: de fet, ha duplicat els seus beneficis a la darrera dècada degut potser també a la inserció dels videojocs a les grans plataformes de xarxes socials com ara facebook, i que engloben un munt de tècnics i especialistes pel seu desenvolupament (programadors, il·lustradors, animadors, artistes 3D, traductors, experts en màrqueting...) generant milers de llocs de treball.
Les xarxes socials, la connexió sense fils i l’augment d’oferta de dispositius mòbils, els sensors de moviment, han obert la porta a nous usuaris que han començat una relació d’interacció no només amb la resta d’usuaris sinó amb les mateixes empreses que veuen directa i diàriament cap a on va la societat i això repercuteix als seus productes sabent així a quins n’han d’invertir més i quins no són rentables.
En aquesta edició s’han presentat demos de projectes relacionats amb el nou software per a Kinect: l'Adrià Freixas, assistent de desenvolupament de software de Microsoft Inovation Center Turism Technolgies [http://www.mictt.com/] de Mallorca ens presentava un prototip de recorregut virtual i ens explicava que l'equip al que treballa va ser dels primers en crear aplicacions amb Kinect - un altre és el Microsoft Inovation Center de Mondragón- i portaven temps desenvolupant un sistema de recorregut virtual per agències de viatge (en això sí, els primers a Espanya); Xbox España es va assabentar i els va convidar a la Gamelab2011 per mostrar el seu producte.
Explicava també que a 3 setmanes vista va haver de llençar tot el que tenia a les escombraries perquè estava creat amb Unity i no acabava de funcionar bé. Va haver de reemprendre el pojecte amb el seu propi motor de videojocs ( en anglès engine), més fiable i capaç de treballar amb un ordinador sense tarja gràfica específicament dedicada al joc a partir de la llibreria XNA de Microsoft , però a 10 dies de la fira van arribar els nous drivers de Kinect pel que va tornar a haver de reestructurar el motor, amb l'ajut de Javier Maura.
A part d'expositors també trobàvem escoles de 3D i videojocs, entre elles es trobava l'estand del Citilab | Cornellà que oferta un Curs de Realitat Virtual i Videojocs de 180 hores que començarà el setembre d'aquest any.
Ja n'hem comprovat que prop de casa tenim gent amb talent i iniciativa que està duent a terme projectes d'èxit en aquest àmbit però potser tenim gent més a prop, a Sant Feliu mateix immersa en aquest món i que es pugui fer un mos del seu treball: contacteu-nos!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada