4/6/09

Resum jornada 'Aplica les TIC al teu negoci'

A la sessió 'Aplica les TIC al teu negoci' que va tenir lloc ahir al Palau Falguera, celebrat en el marc del programa Sant Feliu Innova i organitzada per l'Ajuntament de Sant Feliu en col·laboració amb Barcelona Digital Centre Tecnològic, hi van assistir més d'una vintena de persones, la majoria treballadors de petites i mitjanes empreses de Sant Feliu. Va obrir la jornada Jaume Mañosas, regidor de Noves Tecnologies de l'Ajuntament de Sant Feliu, donant la benvinguda i presentant els projectes al voltant de 'Ciutats Digitals', com el blog Sant Feliu Innova, l'Expert Respon, premis a la Innovació 2009, etc.

La xerrada central la va realitzar Eduard Ramos, col·laborador de Barcelona Digital Centre Tecnològic, amb l'objectiu d'identificar com les empreses poden ser més competitives amb el suport de les TIC. Alguns exemples de solucions TIC comentades van ser les següents:

  • ERPs: són útils per planificar els recursos de l'empresa i permeten gestionar totes les operacions que s'hi desenvolupen (producció, control d'estocs, gestió, etc) amb un únic sistema integral d'informació. Actualment ja hi ha solucions ERP tant per grans empreses com per a micropimes.

  • CRMs: permeten gestionar la relació amb els clients, organitzen contactes externs de l'empresa amb l'objectiu de guanyar o fidelitzar clients. Un exemple podria ser http://www.spainsko.com/, una botiga de sabates que té un CRM que recorda les talles dels clients, freqüència de compra, últimes comandes, etc.

  • Màrqueting: aplicant les TIC al màrqueting podem utilitzar noves eines per arribar als clients de forma més efectiva, així com identificar nous clients. Ara podem saber l'efectivitat real de les diferents campanyes: quanta gent ha vist un anunci publicat al web, quants hi han clicat, etc. El màrqueting fet per Internet és contextual (s'adapta al context del client) i de permís (l'usuari tria si visualitza l'anunci o no). Un bon exemple de màrqueting a la xarxa seria http://www.bicentury.es/.
    Un altre element essencial de màrqueting és posicionar-se correctament a Google, amb l'objectiu de donar-se visibilitat a la xarxa, ja que per molts usuaris és la única font d'informació
    Una altra eina efectiva per conèixer els usuaris de la pròpia web és utilitzant el servei de
    Google Analytics, ja que ens permet tenir un retrat bastant fidel dels usuaris de la web o el blog: quantes visites tenim, d'on són, si repeteixen, etc.

  • Web 2.0: aplicat al món de les empreses, el web 2.0 significa donar veu als clients/usuaris i deixar que aquests generin contingut de la pròpia marca o d'empresa. Si les empreses permeten que els usuaris/clients donin la seva opinió en les pròpies webs o blogs demostren una gran transparència. I el més important, un client satisfet que ho expressa a la web, és la millor publicitat per a futurs clients
Es va passar un vídeo sobre casos d'èxit amb l'aplicació de les TIC a St. Feliu:
  • Monty ha reduït publicitat tradicional i s'han bolcat en la seva web, Facebook, blogs, etc
  • NUCS tenen un blog amb totes les novetats de la seva botiga, i ara ja pensen amb videoblogs.
  • PCSystem donen suport informàtic a distància, botiga online, etc.
  • SIC utilitzen el software Moodle per a la formació contínua.
    Soler i Sauret tenen pantalles als seus autobusos connectades a l'agència EFE, video-vigilància, connexió GPS, etc.

En Tomàs Moré va parlar del servei d'orientació Pimestic, amb el servei d'auto-diagnosi, i les ajuts que ofereix la generalitat. A nivell d'ajuts, per aquelles empreses que encara no tenen web, també existeix el Programa NEW (Ninguna Empresa sin Web) que els ofereix finançament.

Joan Martorell de Gutmar parla de la seva experiència d'implantació de ERP per gestionar comandes, fidelitzar clients, etc. Tenien problemes per gestionar una cartera de més de 30 clients, amb més de 5000 articles catalogats, productes molt complexes i moltes fases de producció. Al 2005 van implantar ABAS que els permet controlar tots els processos (administració, producció...) i n'estan francament satisfets.

El dinar-networking va servir per a seguir parlant de les idees i temes sorgits durant el matí i per exposar els diferents casos particulars, el dinar va finalitzar amb una dinàmica a l'hora del cafè per a posar en comú aquelles eines TIC que es consideraven més importants.

Properament hi haurà els continguts en format vídeo a la xarxa

2 comentaris:

Begoña ha dit...

Molt interessant el format de la jornada, ja que va permetre a les empreses participants començar a fer xarxa i establir nous contactes. A més les que no van poder assistir, van tenir l'oportunitat de seguir el desenvolupament de la jornada a través del twitter.

Antonio Vique ha dit...

Es muy necesaria la colaboración entre pequeños, cuando yo empece a informatizar mi actividad mis pregunatas eran: Por dónde empiezo y cuanto me costará.
La priemra parte se soluciona con los enlaces...
La otra es algo más compleja, no todas las ERP sirven para todas las actividades, tienen la misma modularidad, requieren el mismo equipo ni tienen el mismo coste.
Conocer un usuario de ABAS, para mí ha sido muy interesante; yo uso EAC.es. Si alguien necesita referencias de su funcionamiento, se las facilitaré de forma totalmente desinteresada.