6/5/10

Accés a les xarxes socials des del lloc de treball


Per veure més presentacions ves a gencat
L’estudi Social networks around the world 2010 indica que un 55% dels usuaris no poden accedir a les xarxes socials des de la feina, això mostra el xoc cultural que han suposat les xarxes socials als llocs de treball.

En aquest sentit, els usuaris qüestionen el paradigma de control, que sembla perdurar a les organitzacions, i aposten pel de confiança en l’ús d’aquestes eines a la feina. S’esmenta el concepte de caràcter mixt de les xarxes socials, que són, de manera indiferenciable i inseparable, professionals i personals alhora. Per tant, des d’aquesta perspectiva d’usuaris o persones líquides, és molt important definir els objectius de generació de valor públic i establir-ne els criteris d’avaluació que seran els que han d’acabar convencent l’organització.

Sembla clar que s'hauria d'apostar per la formació i la pedagogia en tots els estaments de l’Administració i, especialment pel personal directiu, amb l’objectiu que els líders arribin a valorar l’oportunitat que brinden les eines 2.0 i el cost que suposa impedir-ne l’accés al lloc de treball, però és un debat que està obert.

En aquesta presentació sobre Gencat 2.0 es parla de l’activació de nous comptes/perfils institucionals a les xarxes socials: del nom propi de l’àmbit, servei o marca; i de les noves pautes d’identitat corporativa per a la presència de la Generalitat en aquestes xarxes.

Font | Gencat.cat