7/10/10

Resum i documentació del Taller de Comerç Electrònic

El passat dimarts 28 de setembre es va celebrar un Taller de comerç electrònic a la sala d'actes de Can Maginàs, en el que van participar més de 30 comerços i empreses locals. El taller tenia com a objectiu donar a conèixer, de forma operativa, els aspectes més importants sobre el comerç electrònic, quines són les estratègies a seguir per una bona comunicació per vendre per Internet, botigues virtuals, sistemes de pagament, seguretat en les transaccions, etc.


Durant la sessió es van donar recursos per a que el petit comerç pugui dur a terme algun mecanisme de venda per Internet: els costos que suposa, sistema de logística, problemes que poden sorgir, organització del servei, conèixer projectes que es puguin aplicar, aplicacions gratuïtes, etc.


Primer es van presentar un seguit de projectes que actualment estan online:
  • * Jordi García, representant de Pc Systems, una tenda d'informàtica de Sant Feliu, va explicar com van crear ells mateixos la tenda online i com va funcionar la participació en un grup de compres. També va remarcar que la competència en el mercat de la informàtica és molt elevat i que els marges amb els que juguen són molt reduïts.

  • * Jaume Company, soci de la botiga Olokuti, ubicada a Barcelona i especialitzada en la venda de productes de comerç just per Internet, va fer una bona exposició dels passos previs i necessaris per tal de donar el salt al món virtual: tenir molt clar quins són els trets diferencials i potenciar-los a la xarxa com a mètode per posicionar-se. [Consulta la seva presentació en PDF]
  • * Angel Culebras, representant de The Etailers, empresa dedicada a donar servei global a les empreses en la comercialització per Internet, va plantejar els 9 punts claus per aconseguir millorar la conversió, és a dir, que els visitants de la nostra tenda acabin comprant, com són el posicionament, credibilitat, disseny, persuasió, continguts, etc. [Consulta la seva presentació en PDF]

  • * En Guillem Ferrer, tècnic d'Innovació de l'Ajuntament, va tancar la jornada explicant quins són els passos que caldria plantejar-se abans de muntar una botiga online: què vendre, a qui, de quina manera, trobar un proveïdor, etc. [Consulta la seva presentació en PDF]


Per finalitzar l'acte i després d'un torn de preguntes, es va fer un pica-pica, intentant crear un espai d'intercanvi d'experiències, un lloc participatiu on els assistents van poder plantejar els seus dubtes als ponents, i van fer demandes concretes al tècnic d'innovació, que s'intentaran resoldre individualitzadament. Vem sortir amb molts deures a fer, però amb moltes ganes de fer-los!


Alguna de les idees claus que van sorgir durant el taller:

Obrir uns botiga a Internet requereix dedicar-hi temps
(però no necessàriament una gran inversió econòmica).

Tots els productes poden comercialitzar-se d'alguna manera a través de la xarxa.

 Cal aportar valor als clients.

Envia'ns la teva opinió sobre el taller!