15/7/09

Per millorar la confiança a la xarxa neix un nou segell de qualitat

S'inicia una campanya a la xarxa i als mitjans tradicionals per donar a conèixer el segell de qualitat web Confianza Online al conjunt de la societat. L'objectiu d'aquest segell és generar confiança als ciutadans, ja que identificarà aquelles webs a les quals es pot comprar i navegar amb total tranquil·litat.
Aquest segell mostra el compromís de les empreses amb el Código Ético de Comercio Electrónico y Publicidad Interactiva de Confianza Online, document (el pots consultar en PDF) que regula les normes de conducta per les comunicacions comercials i les transaccions contractuals amb els consumidors, oferint majors garanties als usuaris de la xarxa i contribuint a augmentar la confiança amb els nous mitjans.

Què és Confianza Online?
Doncs el Sistema de Autorregulación de Comercio Electrónico y Publicidad Interactiva i està organitzat de forma conjunta per l'Asociación para la Autorregulación de la Comunicación Comercial (AUTOCONTROL) i l'Asociación Española de Comercio Electrónico (AECE), amb la presència de IAB-Spain com entitat col·laboradora i la participació de vuit entitats més (FECEMD, AEA, AEAP, FNEP, AGEMDI, AM, AMPE y ASIMELEC).

És una entitat que gestiona l'autorregulació dels serveis que s'ofereixen a través de les noves tecnologies a Espanya i que se li vol donar legitimitat com a sistema útil i eficaç en la resolució de conflictes i en la protecció del consumidor.

Aquest sistema d'autoregulació neix amb la vocació de projecte integral amb l'objectiu d'unir les voluntats del major nombre d'instàncies professionals dedicades a la publicitat i comerç a través d'Internet i d'altres mitjans electrònics i interactius. Centrant-se en els següents aspectes:

  • Comunicació comercial.
  • Aspectes contractuals derivats de les transaccions comercials que les empreses realitzen amb els consumidors.
  • Protecció dels menors.
  • Accessibilitat, usabilitat i fiabilitat.
  • Privacitat i protecció de dades personals.