7/7/09

Les pimes també poden fer publicitat a Internet

Les petites i mitjanes empreses figuren entre els principals perjudicats per la situació de crisi actual, que frena les seves oportunitats de promocionar-se dins el mercat. Però inclús en una situació com l'actual, sorgeixen oportunitats per aquelles pimes que són capaces d'analitzar la situació, aplicar-hi lògica i prendre el rumb correcte, que no pot altre que la publicitat online. Aquesta gran oblidada, pot contribuir a resoldre part dels problemes de les pimes.

La majoria de pimes inverteixen molt poc o quasi gens en publicitat online, en bona part degut al desconeixement d'una formula publicitària que és:

  • Molt més senzilla, barata i efectiva que la tradicional
  • La seva difusió és molt major: permet donar-se a conèixer i millorar la posició en el mercat.
  • Permet una major segmentació del mercat objectiu
  • Proporciona dades estadístiques que ajuden a optimitzar la campanya.

Optimitzant les campanyes publicitàries

Qualsevol pime vol optimitzar els seus recursos, i la millor via per aconseguir-ho és dissenyar una estratègia publicitària a la xarxa adequada a les seves necessitats i que ofereixi als seus clients la major informació possible dels productes i serveis i, que al mateix temps, possibiliti a la pime saber en tot moment què busquen els seus clients.

A més a més d'aquesta interacció, la presència a Internet facilita l'actualització dels anuncis, situa a la pime en el mercat global i permet medir l'efectivitat de la publicitat. Amb tot això, la inversió es fa més eficient.

En resum, la publicitat online permet ser molt ràpid alhora de modificar les estratègies de màrqueting, dirigir-se a un públic concret i millorar l'eficàcia, reduir costos al ser més econòmica que la publicitat convencional, en definitiva, el màrqueting per Internet és una de les millors alternatives per les pimes.

En un mercat dominat per les noves tecnologies, tenir una posició dèbil a la xarxa resta competitivitat a l'empresa i complica la seva supervivència.

Font: Noticias.com ('Publicidad online para pymes: adaptarse o morir' - Carlos Bravo)