27/4/10

Resum del primer Saló Professional del Comerç Electrònic i els Negocis Online

Fa pocs dies vem visitar la fira E-commretail Show (de la que ja vem parlar en un post anterior) i vem poder comprovar les novetats d'aquest 1r Saló Professional del Comerç Electrònic i dels Negocis Online.


Més de 6.400 visitants professionals es van donar cita el 15 i 16 d'abril de 2010 en el pavelló 8 de Fira de Barcelona, on 73 empreses expositores oferien, de forma conjunta, una mostra molts completa de solucions per al comerç electrònic. Així com un seguit de conferències i seminaris amb més de 125 ponents.

Aquestes dades són una mostra de vitalitat d'un sector que sembla no notar la crisi, al contrari, que creix i es desenvolupa com una realitat que no té marxa enrera.


Després de les bones dades d'assistència els organitzadors de la fira han anunciat que hi haurà una segona edició del Saló que se celebrarà els dies 25 i 26 de maig de 2011 també a la Fira de Barcelona.

Amb el comerç online apareixen tot un seguit d'empreses i models de negoci fins ara inexistents que donen serveis a les empreses que volen utilitzar Internet com a canal de distribució dels seus productes:
  • Assessorament: empreses com Einnova a través del pla Pimestic ofereixen orientació i assessorament sobre màrqueting electrònic subvencionat a un preus econòmics.
  • Marketing online: vem trobar exemples com Antevenio, que permeten la gestió d'enviament de correu (newsletter) i sms, o el seu portal shopall que agrupa entorns comercials i cercadors de productes d'Internet. També Canal IP estan especialitzats en el màrqueting online i realitzen aplicacions enfocades a xarxes socials. Altres dissenyen campanyes de comunicació interactiva com Be Republic, posicionament en cercadors com BigMouthMedia, etc.
  • Software de creació i gestió de tendes online: actualment al mercat hi ha solucions que permeten a gent sense grans coneixements tècnics crear, dissenyar i mantenir una tenda online sense gaires dificultats, alguns exemples de webs que ofereixen plantilles a partir de les quals crear tendes online poden ser Strato, 1&1, Open Tiendas, etc. També es poden trobar desenvolupaments de tendes online més a mida com les que realitzen Trilogi, Kriter o benDmas.
  • PixPlace: aquest servei et permet posar en línia el teu catàleg de productes directament a la web de Pixmania, d'aquesta manera tens una gran visibilitat dels teus productes i una gran quantitat de possibles compradors, un cop l'internauta escull un dels teus productes el pagament es realitza a través del propi portal de Pixmania; l'enviament del producte ja no el realitza Pixmania, sinó el propi venedor (per aquest servei Pixmania es queda un percentatge de les vendes).
  • The Etailers: internet business partner, ofereixen solucions completes per la externalització del sistema de vendes online: fan la creació i diseny, les campanyes de promoció, gestió dels pagaments, del magatzem i la logística, servei d'atenció al client, transport, etc.


  • Serveis audiovisuals: Internet és un mitjà esencialment audiovisual, però fins ara només s'havia explotat la seva vessant més textual, ara els vídeos comencen guanyar importància. Per això comencen a aparèixer empreses especialitzades en la creació de continguts audiovisuals pensats per aquells que es volen promocionar a la xarxa, com un mètode per augmentar les visites i atreure nous clients, i amb uns costos de producció més ajustats que si és per la televisió o altres suports. A la fira vem poder parlar amb la Miriam Martinez i Take AD Way que es dediquen a oferir aquests productes.

  • Logística: un dels punts més importants, ja que tothom que es dediqui a vendre per Internet necessita d'un canal solvent i amb garanties per a fer arribar els productes als seus compradors en els terminis acordats. Per això hi havia representants de: MRW, Seur, Envialia, Kialia, etc. Tots ells amb propostes pensades per comerç online.
Més informació | e-commretailShow

2 comentaris:

Jordi ha dit...

Buen resumen. Evento interesante. Pero 6400 visitantes?? loool
Mas bien 2000...

A ver como despega el sector en el 2010!!

Sant Feliu Innova ha dit...

Bon dia Jordi!

doncs sí que semblen molts visitants, però és el nombre que diu la organització.. de fet tots els assistents anàvem amb una targeta que tenia un codi de barres i a l'entrar et "marcaven", així que el recompte deu ser bastant fiable.

No sé si durant el 2010 el sector acabarà aixecant definitivament el vol (això sempre depen dels consumidors), però el que sembla segur es que qui no estigui ben posicionat i amb una bona estratègia a la xarxa, a la llarga no se'n sortirà.