26/10/09

Internet i el petit comerç

Primer van ser les grans superfícies, vastes construccions de ciment que en el seu interior disposen de tot allò que podem necessitar les persones. Tot concentrat en uns quants metres quadrats.

Aquests centres del consum ens oferixen alimentació, roba, tecnologia, oci i un llarg etcètera de productes, sense haver d'anar d'un comerç a un altre i amb un valor afegit, que el cost dels productes tendeix a ser més baix.

El petit comerç va haver de lluitar amb totes les seves forces per no perdre el tan estimat client, oferint un tracte directe, personalitzat i moltes vegades ampliant els seus horaris. I un cop s'havia creat certa convivència apareix Internet.

Ebay, Amazon, Privalia, iTunes Store… Tot aquests noms corresponen a botiges on line. En aquestes webs pots comprar productes, moltes vegades, a preus força baixos. Però el pitjor pel petit comerç, possiblement, no sigui que el preu és més baix, sinó, que pots trobar pràticament tot el que busques amb uns quants clics i sense sortir de casa. En aquests espais a la xarxa hi ha tal quantitat de productes que seria impensable poder disposar de tots ells dins una botiga.

Mireu un cas real:

Fa uns dies una persona de Sant Feliu de Llobregat es va comprar la funda pel seu mòbil per Internet, concretament en va adquirir una que només es fabrica i distribueix al Regne Unit. Fa un temps hagués estat un problema ja que els costos logístiques n'haurien disparat els preus… Ara no és problema, la va tenir a casa en un parell de dies comprant-la a través d'Internet.

Aquest canvi en els hàbits de consum tot i estar en un primer estadi està afectant al petit comerç o poden posicionar de forma positiva aquelles microempreses i comerços amb recursos d'innovació.

Aquest post no és negatiu, és d'estímul per a tots plegats (petit comerç, administració local, automàtica…). Hem de treballar junts i molt dur en la consecució de la incorporació de les nostres botigues de tota la vida a les noves tecnologies a Internet.

L'anècdota en qüestió és real, ara pot semblar això, una anècdota una excepció però… Què passarà quan la generació WWW tingui uns quants anys més?

Recordeu que des de Sant Feliu Innova podem ajudar al vostre comerç a incorporar-se a les noves tecnologies. L'assessor TIC és un servei municipal que l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat posa a l'abast de tot el teixit productiu de la ciutat (comerços, pimes, emprenedors). Podeu contactar amb l'assessor a l'espai-bústia de consulta de l'expert respon per fer qualsevol consulta en matèria d'innovació, Internet i les TIC a la vostra empresa.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

per què no feu una xerrada
per donar a conèixer el comerç electrònic com a nova eina comercial i d’obrir nous horitzons als negocis?

Anònim ha dit...

Ara quan vaig a una botiga i el comerciant em diu "no, aquest article no el trobaràs enlloc a Espanya", jo penso: "estàs equivocat, aquest article NO el té en catàleg el teu distribuïdor".

Cas real i recent:

Ahir vaig estar a punt de gastar-me més de 1000 euros en un producte que a les botigues val quasi 2000. Si l'hagués comprat m'hauria arribat en 3 dies d'alemanya, sense pagar aranzels, i amb una línia d'atenció telefònica en castellà. Em va fer rumiar molt, allò.

Crec que els petits comerciants han de simplificar les compres, no només del que ells venen (una interfície agradable, senzilla i ràpida pel client), sinó del que compren.

S'ha de simplificar la cadena de distribució!
Hi han molts comerciants que no poden oferir el producte que volen perquè estan "lligats" a distribuïdors pels marges de benefici. Per què els comerciants no utilitzen la xarxa per a les compres, no només per a les vendes?