Aura Taller de Fotografia ens explica la seva experiència amb un blog corporatiu
Fa pocs dies totes les llars de Sant Feliu de Llobregat van rebre un butlletí tecnològic especial anomenat L'Ajuntament 24h on s'informava dels principals avantatges de les noves eines digitals a Sant Feliu, com els tràmits electrònics; així com les activitats formatives s’han posat a disposició de la ciutadania, serveis i espais de difusió de les TIC.
En aquest especial es va citar un fragment d'una entrevista que vem ver a la Cristina i al Joan d'Aura Taller de Fotografia, avui publiquem l'entrevista completa on ens expliquen la seva experiència amb el seu blog.
En Joan i la Cristina són 2 membres del petit teixit empresarial de Sant Feliu que han apostat per les TIC i Internet. Ara ja disposen d’un blog corporatiu com a eina de blogmàrqueting i de fidelització de clients a través de la Xarxa.
Durant uns mesos, i des de la seva assistència a la jornada “Aplica les TIC al teu negoci”, han rebut un assessorament personalitzat tecnològic a la seva pròpia botiga per tal de cobrir les seves necessitats en matèria d’innovació.
Com que són uns valents ara també estan explorant altres usos d'eines de l’anomenada Web 2.0 com són els àlbums fotogràfics en línia i les plataformes col·laboratives en vídeo i no descarten utilitzar-les d’aquí a poc com un servei més orientat als seus clients.
PREGUNTA - Fa poc veu realitzar un curs sobre com es pot realitzar un blog corporatiu, com va sorgir aquesta necessitat de formació?
Tot va sorgir a partir de la jornada “Aplica les TIC al teu negoci” que es va fer a Sant Feliu sobre la digitalització de les pimes. En el dinar posterior a la jornada vem poder parlar amb els organitzadors de l’acte i preguntar alguns dubtes que teníem, com si existia alguna aplicació que servís per emmagatzemar imatges a Internet.
Arran d'aquests dubtes va sorgir la possibilitat de que un parell de tècnics de Promoció Econòmica i Noves Tecnologies de l'Ajuntament (la Begoña i el Guillem) vinguessin a visitar el nostre taller per tal de conèixer el nostre negoci i oferir el seu suport a nivell tecnològic.
Amb aquesta visita vem veure la necessitat de crear un blog corporatiu per trobar camins de comunicació diferents als de la pròpia web, que fossin més dinàmics i àgils. Nosaltres havíem sentit a parlar dels blogs i n'havíem visitat uns quants, però no sabíem què s'havia de fer per a crear-ne o actualitzar-lo. Per això vem fer un seguit de sessions d'assessorament amb l'Alfons sobre com fer-ho... i ara ja tenim el nostre propi blog!
Quins avantatges trobeu que té el blog respecte altres eines, com la vostra web? Us permet tenir un major control sobre la informació? I a nivell econòmic? Afegeix valor a l'empresa?
Ens dona agilitat i immediatesa alhora de comunicar el que necessitem, fomenta la participació del client, i obtenim una resposta immediata. A més a més, tampoc està adreçat exclusivament als nostres clients, tothom hi pot entrar i gaudir dels nostres treballs (abans de penjar una mostra de fotos d'alguna de les nostres sessions sempre demanem permís als seus protagonistes).
El manteniment (a nivell de continguts i disseny) d'aquest blog està sent molt complicat?
Al contrari! Quan tenim alguna idea per afegir nous continguts, o canviar algun element del format, ho podem fer al moment, de forma ràpida i àgil. Això no ens ho permetia la web, tot i que nosaltres també en fèiem el manteniment, era més complicat i de vegades havíem de recórrer a la persona que ens havia dissenyat la web.
A més del blog, també veu conèixer altres usos d'eines 2.0 aplicades a les Pimes com mapes en línia, àlbums fotogràfics i de vídeo, etc, quin ús creieu que en podeu fer?
Durant la formació vem obrir un compte de Flickr i un canal de YouTube, però de moment encara no hem trobat la necessitat, o la forma d'utilitzar-los que ens ajudi en el nostre dia a dia... fa un any, tampoc teníem la necessitat de tenir un blog, així que no descartem que en un futur no molt llunyà fer ús d'aquestes eines, com un servei més cap als nostres clients.
La formació es va realitzar al vostre local, fent servir el vostre equipament, creieu que això va ser positiu?
Totalment positiu, el fet de treballar durant el curs amb el teu ordinador et permet que després, un cop estàs "sol", sigui més natural realitzar les coses apreses.
Un dels objectius de la creació d'aquest blog corporatiu era establir un nou canal de comunicació amb els vostres clients, teniu constància de l'acceptació que ha tingut?
Tot just acabem de començar, sabem que donar-se a conèixer a la xarxa és un llarg camí, però estem molt satisfets de la resposta que està tenint entre la gent. A les fotos que anem penjant, els seus propis protagonistes en fan comentaris, on ens feliciten pel blog i la iniciativa de penjar-hi les fotos.
Quina valoració general en feu de la formació rebuda? Creieu que ha estat beneficiós pel vostre negoci?
A nivell personal estem totalment satisfets, hem perdut una mica el respecte al mon d'Internet, ara ens veiem capaços de fer una web o un blog. Amb el blog tenim la sensació d'estar més aprop de la gent, amb els comentaris dels visitants sabem quines són les seves opinions i necessitats, sabem el que la gent demanda, les tendències i el que vol. Pel que fa al benefici "monetari" cap al negoci el temps ho dirà.
En aquest especial es va citar un fragment d'una entrevista que vem ver a la Cristina i al Joan d'Aura Taller de Fotografia, avui publiquem l'entrevista completa on ens expliquen la seva experiència amb el seu blog.
En Joan i la Cristina són 2 membres del petit teixit empresarial de Sant Feliu que han apostat per les TIC i Internet. Ara ja disposen d’un blog corporatiu com a eina de blogmàrqueting i de fidelització de clients a través de la Xarxa.
Durant uns mesos, i des de la seva assistència a la jornada “Aplica les TIC al teu negoci”, han rebut un assessorament personalitzat tecnològic a la seva pròpia botiga per tal de cobrir les seves necessitats en matèria d’innovació.
Com que són uns valents ara també estan explorant altres usos d'eines de l’anomenada Web 2.0 com són els àlbums fotogràfics en línia i les plataformes col·laboratives en vídeo i no descarten utilitzar-les d’aquí a poc com un servei més orientat als seus clients.
PREGUNTA - Fa poc veu realitzar un curs sobre com es pot realitzar un blog corporatiu, com va sorgir aquesta necessitat de formació?
Tot va sorgir a partir de la jornada “Aplica les TIC al teu negoci” que es va fer a Sant Feliu sobre la digitalització de les pimes. En el dinar posterior a la jornada vem poder parlar amb els organitzadors de l’acte i preguntar alguns dubtes que teníem, com si existia alguna aplicació que servís per emmagatzemar imatges a Internet.
Arran d'aquests dubtes va sorgir la possibilitat de que un parell de tècnics de Promoció Econòmica i Noves Tecnologies de l'Ajuntament (la Begoña i el Guillem) vinguessin a visitar el nostre taller per tal de conèixer el nostre negoci i oferir el seu suport a nivell tecnològic.
Amb aquesta visita vem veure la necessitat de crear un blog corporatiu per trobar camins de comunicació diferents als de la pròpia web, que fossin més dinàmics i àgils. Nosaltres havíem sentit a parlar dels blogs i n'havíem visitat uns quants, però no sabíem què s'havia de fer per a crear-ne o actualitzar-lo. Per això vem fer un seguit de sessions d'assessorament amb l'Alfons sobre com fer-ho... i ara ja tenim el nostre propi blog!
Quins avantatges trobeu que té el blog respecte altres eines, com la vostra web? Us permet tenir un major control sobre la informació? I a nivell econòmic? Afegeix valor a l'empresa?
Ens dona agilitat i immediatesa alhora de comunicar el que necessitem, fomenta la participació del client, i obtenim una resposta immediata. A més a més, tampoc està adreçat exclusivament als nostres clients, tothom hi pot entrar i gaudir dels nostres treballs (abans de penjar una mostra de fotos d'alguna de les nostres sessions sempre demanem permís als seus protagonistes).
El manteniment (a nivell de continguts i disseny) d'aquest blog està sent molt complicat?
Al contrari! Quan tenim alguna idea per afegir nous continguts, o canviar algun element del format, ho podem fer al moment, de forma ràpida i àgil. Això no ens ho permetia la web, tot i que nosaltres també en fèiem el manteniment, era més complicat i de vegades havíem de recórrer a la persona que ens havia dissenyat la web.
A més del blog, també veu conèixer altres usos d'eines 2.0 aplicades a les Pimes com mapes en línia, àlbums fotogràfics i de vídeo, etc, quin ús creieu que en podeu fer?
Durant la formació vem obrir un compte de Flickr i un canal de YouTube, però de moment encara no hem trobat la necessitat, o la forma d'utilitzar-los que ens ajudi en el nostre dia a dia... fa un any, tampoc teníem la necessitat de tenir un blog, així que no descartem que en un futur no molt llunyà fer ús d'aquestes eines, com un servei més cap als nostres clients.
La formació es va realitzar al vostre local, fent servir el vostre equipament, creieu que això va ser positiu?
Totalment positiu, el fet de treballar durant el curs amb el teu ordinador et permet que després, un cop estàs "sol", sigui més natural realitzar les coses apreses.
Un dels objectius de la creació d'aquest blog corporatiu era establir un nou canal de comunicació amb els vostres clients, teniu constància de l'acceptació que ha tingut?
Tot just acabem de començar, sabem que donar-se a conèixer a la xarxa és un llarg camí, però estem molt satisfets de la resposta que està tenint entre la gent. A les fotos que anem penjant, els seus propis protagonistes en fan comentaris, on ens feliciten pel blog i la iniciativa de penjar-hi les fotos.
Quina valoració general en feu de la formació rebuda? Creieu que ha estat beneficiós pel vostre negoci?
A nivell personal estem totalment satisfets, hem perdut una mica el respecte al mon d'Internet, ara ens veiem capaços de fer una web o un blog. Amb el blog tenim la sensació d'estar més aprop de la gent, amb els comentaris dels visitants sabem quines són les seves opinions i necessitats, sabem el que la gent demanda, les tendències i el que vol. Pel que fa al benefici "monetari" cap al negoci el temps ho dirà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada