Oficina Virtual de Tràmits, més de 1.000 tràmits on line
L'Oficina Virtual de Tràmits (OVT) és nou portal a Internet que agrupa més de 1.000 tràmits que ciutadans i empreses poden fer amb la Generalitat, dels quals 160 es poden executar totalment des de la pròpia web. Amb aquest nou lloc web s'han agrupat els diferents tràmits de la Generalitat que estaven dispersos per diversos webs i plataformes.
La web està estructurada en dos àrees principals:
- CIUTADANIA: on el ciutadà es pot identificar mitjançant el DNI electrònic, l'idCat o el certificat de la Fábrica Nacional de Moneda i Timbre. Alguns dels tràmits que es poden realitzar en línia són les sol·licituds del títol de família nombrosa, la inscripció a determinades proves educatives, la sol·licitud de la cèdula d'habitabilitat.
- EMPRESA: s'ha volgut millorar la competitivitat de les empreses catalanes i la comunicació entre Administració i empresa. Alguns dels tràmits que poden realitzar les empreses són l'avís previ d'obres, la comunicació d'accidents de treball amb baixa mèdica.
El portal també disposa d’un cercador de text 'en llenguatge natural' per trobar tràmits dels quals no se sap el nom exacte, directoris per temes i també es poden buscar ajudes a través de recerques guiades.
Dins de l’apartat Què fer quan, es presta informació sobre el que es pot fer en diferents moments de la vida, com quan un vol canviar-se de domicili, es jubila, quan s’està a l’atur, davant del naixement d’un fill o si es vol comprar o llogar un habitatge. A l’àmbit empresarial, es detalla com crear una cooperativa, una societat limitada o per fer-se autònom.
L’OVT connecta el web de la Generalitat, el 012 i les Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC), fet que permet que una vegada iniciat el tràmit a Internet es pugui consultar el seu estat. El portal també enllaça amb els tràmits municipals i estatals a través de recerques conjuntes amb l’Administració Oberta de Catalunya (AOC) i el web del 060.
També està disponible una carpeta personal de tràmits, on el ciutadà pot guardar totes les gestions efectuades i l’estat en què es troben. Per accedir a la carpeta es necessita una signatura digital a través del certificat idCat, el DNI electrònic o qualsevol altre
L'OVT respon a la necessitat de simplificar i agilitzar els tràmits administratius per fer-los més accessibles, personalitzats, transparents i ràpids. A més del català, també està disponible en castellà i anglès.
Més Informació | OVT
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada