3/12/09

Les Xarxes Socials a estudi

Que les xarxes socials estan de moda ja no és només una percepció, ara també hi ha publicacions que així ho afirmen. D'un recent estudi publicat per Elogia ipsofacto i IAB Spain Research se'n desprèn que Facebook és la xarxa social més coneguda (82%), la preferida per la majoria (50%) i la identificada com més divertida i que ofereix les millors idees per al temps lliure. A llista el segueixen de prop Tuenti i Youtube.

A més el 64% dels usuaris de xarxes socials les consulten a diari, i un 84% del total més d'una vegada a la setmana. Facebook és la xarxa social a la qual els usuaris dediquen més temps, el 82% més d'una hora a la setmana.


El 64% opina que la publicitat no li molesta, tot i que del 24% que declaren que sí que se senten molestos, només el 5% estaria disposat a pagar per la seva omissió. Els serveis que més utilitzen aquests usuaris són els cercadors, els diaris digitals i els fòrums, que guanyen la batalla a la televisió, la ràdio o els blocs.

L'informe a més ens ofereix dades rellevants sobre els joves, com que la freqüència de l'ús de les xarxes socials disminueixen significativament amb l'edat. Els més joves, a més, prefereixen Tuenti.

Sembla una obvietat, però si el públic està present a les xarxes socials, d'una forma tan activa i amb tantes hores de dedicació, sembla lògic que les empreses també hi siguin presents (cada una amb la seva pròpia estratègia) per no quedar fora del terreny de joc.